Értesültél már arról, hogy a Google Workspace emelni fogja az árait? Nálunk megtalálhatod a legjobb
Csak 2022-ben a Google több mint 300 új funkcióval bővítette a Google Workspace-t. A szolgáltatás mára annyival gazdagabb lett, mint bemutatásakor volt, hogy a gyártó frissítette az árlistáját. A jó hír az, hogy többféleképpen is megakadályozhatjuk, hogy a számláink növekedjenek.
Google Workspace árak – mi változik?
Az elmúlt hónapokban a Google számos, nagyvállalatoknak szánt adminisztrációs és biztonsági funkciót vezetett be. A csomag értékének megfelelően a vállalat megemelte a Google Workspace Enterprise Standard (a rugalmas csomag és az éves előfizetés) árát. Aki a növekvő költségek ellen szeretne védekezni, annak 2023 végéig meg kell újítania szerződését.
A magasabb árak a Google Workspace Business Starter, a Google Workspace Business Standard és a Google Workspace Business Plus csomagokat is érintik. Ezek azonban csak a rugalmas csomagot érintik, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a megállapodás időtartama alatt bármikor hozzáadjanak és eltávolítsanak felhasználói fiókokat.
Frissített árlista a Google Workspace Business csomagokhoz:
Mikor lépnek életbe az új Google Workspace-árak?
A frissített árlista 2023. március 14-től érinti az új ügyfeleket.
A Google Workspace-t már használó vállalatok 2023. április 11-ig nem tapasztalnak semmilyen változást.
A Google ugyanakkor egyértelműen kijelentette, hogy az 1-10 Google Workspace-fiókkal rendelkező vállalatok számára a szolgáltatás ára 2024 januárjáig nem emelkedik.
Az, hogy egy vállalat mikor fizeti a frissített árakat, számos tényezőtől függ, beleértve a licencek számát, a fizetési tervet és a jelenlegi megállapodás feltételeit.
Hogyan kerülhetem el, hogy többet fizessek?
Számos lehetőség van arra, hogy megvédje cégét az emelkedő áraktól. Elemezheti a Google Workspace összes változatának meglehetősen bonyolult árlistáját. Kihasználhatja egy helyi Google Cloud-partner tanácsait és tapasztalatait is. Az alábbiakban néhány olyan módszert talál, amellyel szakembereink optimalizálták ügyfeleink fiókját.
Frissítse tervét
Ne feledjük, hogy a költségoptimalizálás nem mindig az ár csökkentéséről szól, hanem a legjobb ár-érték arány eléréséről. Az új árlisták elemzése után szakértőink rájöttek, hogy egyes vállalatok számára a legjobb megoldás valójában a díjcsomag frissítése.
Azokról a szervezetekről beszélünk, amelyek a Google Workspace Business Startert használják, és szeretnék licencüket a Business Standard csomagra átvinni (hogy 2 TB lemezterületet nyerjenek a Google Drive-on, és Meet-ben rögzíthessenek).
A Business Starterről a Business Standardra való áttéréskor partnerként két- vagy hároméves szerződést tudunk ajánlani. Egy olyan időszakban, amikor a szoftverárak folyamatosan nőnek, a következő 36 hónapra garantált árral rendelkezni nagyszerű lehetőség lehet a vállalatok számára az erőforrások megtakarítására.
Pénznem módosítása
Csak azért, mert vállalkozását az Egyesült Királyságban vezeti, nem jelenti azt, hogy angol fonttal kell fizetnie a Google Workspace-ért. Más valutákat is választhat (pl. dollár vagy euró). Néha a fizetési pénznem megváltoztatása magát a számlát is csökkentheti.
Éves előfizetésre váltás
A legegyszerűbb módja az ár befagyasztásának, ha a tervezetet rugalmasról évesre változtatja. A váltást április 11. előtt, de lehetőleg március végéig kell megtenni (a szerződés feldolgozásához időre van szükség, április eleje pedig húsvét miatt munkaszüneti nap).
Ne feledje, hogy a határozott idejű előfizetés esetén a kifizetések havonta kerülnek kiszámításra. Be kell azonban jelentenie, hogy hány licencet fog használni. A szerződéses időszak alatt további licenceket vásárolhat, de azok számát nem csökkentheti (ami azt jelenti, hogy nem csökkentheti a havi fizetését – erre a szerződés megújításakor lesz lehetősége).
Ez a megoldás leginkább a piacon jól bevált, stabil alkalmazotti létszámmal rendelkező és a szezonális bérváltozásoktól független vállalatok számára alkalmas.
Válts néhány alkalmazottat alacsonyabb árú csomagra (rugalmas előfizetés)
Ha munkavállalóinak száma ingadozik – az évszaktól vagy a végrehajtott projektek számától függően – vagy egyéb okok miatt tart egy évnél hosszabb elköteleződéstől, akkor van alternatív megoldásunk. Google Cloud partnerként vegyes ajánlatot készíthetünk Önnek.
A gyakorlatban a szervezet tagjai különböző előfizetéseket használhatnak az egyes Google Workspace-kiadásokon belül. Más szóval, csomagjait keverheti a Business Edition (Starter, Standards, Plus) VAGY az Enterprise kiadáson (Standard és Plus) belül.
Érdemes tehát alaposan átgondolni, mire van szüksége szervezetének, hogy csapata zavartalanul tudjon dolgozni, és alacsonyak maradjanak a számlái. Szakértőink segítenek annak meghatározásában, hogy hány licencet válthat át egy költséghatékonyabb csomagra, hogy szervezete sértetlen maradjon.
Ha csapatának csak egy része használja a fejlett Google alkalmazásfunkciókat, a többi pedig csak az alapvető funkciókat, akkor ez a megoldás lehet a legjobb az Ön számára.
Keverd össze és párosítsd
Ha úgy gondolja, hogy egy csomagkeverék megfelelő megoldás az Ön számára, de inkább kevesebb licencet szeretne áthelyezni, akkor egy lépéssel tovább léphet. Miután a licenceket két különálló csomagra osztotta, az egyiket a rugalmas csomagban hagyhatja, a másikat pedig éves előfizetéssel. Ha a fiókok magasabb szintű kezelésének rugalmasságát részesíti előnyben, áthelyezheti a kisebb csomagot éves előfizetésre. De ha egyszerűen szeretné csökkenteni a fiókok számát – megteheti az ellenkezőjét.
Váltás a Google Workspace Enterprise Standard-re
Végre egy megoldás azoknak a vállalatoknak, amelyek közelednek a 300 fiókos határhoz, ami azt jelenti, hogy hamarosan kénytelenek lesznek átállni a Google Workspace Enterprise Standardra. Mint korábban említettük, az árak változni fognak mind a rugalmas, mind az éves csomagra vonatkozó tervezet esetében.
Ha azonban 2023. március végéig frissít, akkor az új szerződést a jelenlegi árakon kötheti meg, sőt, egyes esetekben 15 és 40% közötti kedvezményt tudunk nyújtani.